Towards a learning professional mode: personal learning environments (PLE) applied to the legal professions
| Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
The desired quality standards of the technology resources don't be achieved by a simple use of a virtual tool, but by developing a variety of ranged actions by the teachers applying the properties of these tools. The implementation of a digital portfolio allows the building of a Personal Learning Environment, that arises as an attractive proposal to develop formative programs in the context of internal and external practica based on the self-regulation and oriented to provide the bases of a long life learning. In the case of the formation of the legal profession, the digital portfolio is revealed especially useful for the construction of practical knowledge.
Catedrático de Derecho Mercantil. Departamento de Derecho Mercantil, Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social, Universitat de Barcelona, Grupo de innovación docente consolidado Dikasteia
Eva Andrés Aucejo, Universidad de Barcelona
Catedrática de Derecho Financiero. Área de Derecho Financiero y Tributario, Universitat de Barcelona. Grupo de innovación docente consolidado Dikasteia. Instituto científico Transjus. Su correo electrónico es eandres@ub.edu
Lluís Caballol Angelats, Universidad de Barcelona
Profesor titular de Universidad. Departamento de Derecho Administrativo y Procesal, Universitat de Barcelona. Grupo de innovación docente consolidado Dikasteia. Su correo electrónico es lluiscaballol@ub.edu
Patricio Masbernat, Universidad Autónoma de Chile
Doctor en Derecho, Profesor de la Universidad Autónoma de Chile. Miembro de la Academia Brasileira de Direito Tributário - ABDT, São Paulo. Su correo electrónico es patricio.masbernat@uautonoma.cl
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How to Cite
Font Ribas, A., Andrés Aucejo, E., Caballol Angelats, L., & Masbernat, P. (2021). Towards a learning professional mode: personal learning environments (PLE) applied to the legal professions. Revista Pedagogía Universitaria Y Didáctica Del Derecho, 8(2), pp. 39–60. https://doi.org/10.5354/0719-5885.2021.65858